Yrla Montoya ~ ♡

Direktlänk till inlägg 21 februari 2017

♡ Update! | Klippt mig kort, nya naglar mm! :)

Av Yrla Montoya - 21 februari 2017 20:48

H Å R - - - - - - - - - - - - -


Så igår klippte jag mig kort för första gången i mitt liv!!!!!! Det känns helt sjukt om jag ska vara ärlig, mitt hår räcker knappt till en hästsvans längre! Jag har alltid haft långt, platt hår med mittbena i hela mitt liv, så att nu ha en sidobena och vågigt och kort hår känns så kontigt! Men jag är supernöjd, det blev bättre än vad jag någonsin kunnat förvänta mig! Jag tror jag kommer göra ett inlägg om hur jag stylar det, so keep an eye out for that! ;)


Jag klippte mig på AQVA i Västerås hos Tiina, hon är verkligen sååå duktig! Det kostade 460 kr.


  

 - - - - - - - - - - - - - H Å R

 

N A G L A R - - - - - - - - - - 

 

Förra fredagen så gjorde jag även om mina naglar! Eller ja, jag gjorde inte om dem helt men jag gjorde en påfyllning. Jag gjorde ingenting speciellt utan filade bara bort den tidigare designen och touchade upp naglarna lite och sedan la jag på ett nytt nagellack. Nagellacket jag använde är från H&M (surprise surprise) och är i färgen "RoseRaie". Tyvärr så gick mina långfingrar av idag, tisdag. Lite konstigt att båda mina långfinger naglar gick av men aja.

 

Also, vad hände med typsnittet? Det är typ helt annorlunda?? Är det bara jag eller..?

 

 

 

 

 

- - - - - - - - - - N A G L A R

 

P E R S O N L I G T - - - - - - 

 

 

Denna vecka så har jag såå mycket med skolan, eller iallafall enligt mig. Igår (måndag) så hade jag kemi prov om atomer, molekyler, kemiska föreningar/reaktioner, joner osv. Jag pluggade rätt så mycket inför det provet på söndagen men blev dock lite... jaa vad ska man säga besviken? När våran lärare sa att det bara var E och C poäng på proven och att det inte var något "allvarligt". 😒 Men anyways så gick det jättebra och jag tror nog jag kommer ha alla rätt.

 

Sedan idag (tisdag) så skulle vi ha haft en presentation i grupper om en grekisk gud. Man jobbade två och två och sedan skulle man presentera. Vi fick bara typ 2 veckor på oss och jag och min kompis var inte alls klara. Men det var några fler grupper som inte heller var klara så våran lärare sa att vi kunde köra nästa lektion *phew*.

 

På Torsdag så har jag franska förhör och jag har inte pluggat någonting inför det! Jag får väl sätta mig och plugga imorgon så att jag kan allt till på Torsdag.

 

På Fredag så har jag Engelska prov men det är jag inte så nervös inför eftersom att vi fått så mycket tid att öva plus att jag är ganska säker på engelska. Det ska verkligen bli skönt med sportlov!

 

- - - - - - P E R S O N L I G T 

 

 

HOPPAS ATT NI GILLADE DET HÄR INLÄGGET! :)


 
 
Linda

Linda

28 februari 2017 23:55

Åh vilken fin frisyr! :D Du passar verkligen i den! :D Jag hade nog gärna klippt mitt hår kort också om jag bara hade vågat, haha! ^^
Jättefin blogg för övrigt! :D
Du har helt klart fått en ny följare! :D

http://lindaalexandersson.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yrla Montoya - 6 mars 2017 20:52

JAG HAR EN NY BLOGG! KLICKA HÄR FÖR ATT TA ER TILL DEN! nouw.com/yrlaklara ...

Av Yrla Montoya - 2 mars 2017 19:36

Så idag var den sista heldagen i Fjätervålen! ;((( imorgon så ska vi åka hem och det känns jättetråkigt! Men jag kände ändå att jag maxade allt idag och att jag verkligen hade det roligt här. Vi spenderade denna dag i Idre fjäll och inte vid fjäter...

Av Yrla Montoya - 1 mars 2017 17:19

Idag var andra dagen vi spenderade i Fjätervålen. Fast idag så var vi inte i fjätervåls berget (? om det heter så ?) utan vi var i idre fjäll! Det tar lite längre tid att ta sig dit, till fjätervålen tar det mindre än en minut eftersom vi bor så nä...

Av Yrla Montoya - 28 februari 2017 20:38

Idag så spenderade jag första dagen i Fjätervålen! Jag tänkte berätta lite om idag och gårdagen, samt lägga upp ett inlägg varje dag under de kommande 3 dagarna som jag spenderar här! Imorgon och i övermorgon ska vi vara i Idre, så då kommer jag sk...

Av Yrla Montoya - 17 februari 2017 20:55

Förlåt att jag inte varit aktiv på länge! Det har varit mycket i skolan och jag har inte hunnit göra inlägg, jag har inte heller haft någonting intressant att lägga upp om. Men en liten uppdatering om fransarna: jag tog bort dem för de började bli ...

       

                

Hej Hej!

 

Jag heter Yrla, är 13 år och är född och uppväxt i Sverige. Jag har en passion för naglar och tycker det är superkul! Endel kan tycka att jag är för ung för att ha naglar, men det är mitt liv inte ditt. Deal with it.

  

Några andra saker om mig...Jag hatar tråkiga människor så jag kommer inte vara sådär tråkig i mina inlägg just so ya know. Jag är vegetarian och också strängt emot djurtester! 🐰

 

Skulle du vara intresserad av ett samarbete/sponsring? Då kan du kontakta mig på:

Kontakt@yrlaklara.se

 

 ☁️☁️☁️☁️☁️☁️☁️☁️


INSTAGRAM
  
 
TUMBLR

                      

 

              

    

 

82 besvarade frågor

 

 

 

 

 

 

   

 

     

 

 

 

 












Ovido - Quiz & Flashcards