Yrla Montoya ~ ♡

Direktlänk till inlägg 28 februari 2017

♡ Fjätervålen Dag 1 | Pjäxor, Bilresan mm! :)

Av Yrla Montoya - 28 februari 2017 20:38

Idag så spenderade jag första dagen i Fjätervålen! Jag tänkte berätta lite om idag och gårdagen, samt lägga upp ett inlägg varje dag under de kommande 3 dagarna som jag spenderar här! Imorgon och i övermorgon ska vi vara i Idre, så då kommer jag skriva om det. Med "vi" menar jag mig och min kompis Elsas familj. Ingen i min familj åker skidor så jag har verkligen tur att jag kan följa med Elsa hit, annars hade jag haft jättetråkigt under sportlovet haha!


D I T R E S A N - - - - - - - - 

 

Så jag bor ju i Västerås och därmed tar resan ungefär 6 timmar med bil. Vi åkte runt 13.00 Som förberedelse så hade jag redan laddat ner Forrest Gump och Titanic på min dator så jag hade någonting att titta på. Titanic ska jag spara till hemresan, Forrest Gump såg jag klart igår på ditresan. Jag laddade också ner massa P3 Dokumentärer och tog med böcker. Eller ja, en bok iallafall.


Vi stannade i Borlänge vid 15.30 och åt lunch på Max. Jag tog som vanligt ett Greenmål, den tipsar jag verkligen om till mina fellow vegetarianer! Suuuupergod! Sedan fortsatte vi åka.


När vi kommit till fjällen någon timme senare så stannade vi och tankade och då så köpte vi även någonting att tugga på. Jag köpte en marabou schweizernöt (lol jag vet inte ens om det stavas så).  Sedan en halvtimme senare var vi framme! Vi var tvugna att literally skotta oss fram till dörren av stugan för att kunna ta oss in. Nu var det ganska sent så det enda vi gjorde var typ att bädda, packa upp (nästan packa upp iallafall) och sedan gå och lägga oss för vi alla var helt utmattade. Jag förstår inte hur man kan bli så trött av att bara åka bil? 


Usikt från stugan. Egentligen kan man se berget men nu var det så dimmigt så man kunda inte ens se. Ska försöka ta en bättre bild imorgon. Som du ser så är snön verkligen hög!

 


- - - - - - - - D I T R E S A N 

 


S K I D D A G E N 28 / 2 - - - - 


Vi åkte och hyrde skidor, hjälm, pjäxor och stavar vid lunch ungefär. Jag åker ju knappt någonsin skidor och är inte så kunnig så jag tog nybörjarsidkorna och skippade stavarna, eller asså jag hyrde stavar men jag tror inte jag kommer använda dem så mycket, jag lät dem ligga i bilen hela dagen idag för att jag bara tyckte de var i vägen för mig. 


   


Sedan började vi åka. Det kändes superkonstigt med skidorna och pjäxorna i början men efter ett tag så blev jag van och det blev de andra också. Det var inte så bra väder idag, det snöade och var ganska så immigt så vi fick ta det lite försiktigt. Jag ramlade två gånger, men jag gjorde inte illa mig så farligt. Vi stannade och tog en paus, drack en cola och pustade ut en liten stund, sedan åkte vi några sista gånger innan vi var klara. 


       


När vi kom hem så åt vi ägg och macka för att vi alla var så hungriga eftersom vi inte åt någon lunch utan bara en cola. Sedan var jag så trött att jag tog en powernap i 2 timmar haha. Sedan duschade jag och åt middag. Vi åt köttfärssås och spaghetti (jag åt quornfärssås). Sedan köpte vi någon slags ostbågegrej som var supergod! Kommer dock inte ihåg vad de hette... De var väldigt små och såg typ precis ut som cheetos.


- - - - S K I D D A G E N 28 / 2

 

 

A L L M Ä N T - - - - - - - - - -


Jag beställde också hem byggelé idag! Nu hoppas jag att de hinner komma till slutet av veckan. Jag ääälskar nagelgigantens Clear Fiberglass gel eller vad den nu heter, naglarna sitter som sten även om du inte har primer på! Den är ganska dyr dock.... 150 kr för 15 ml. Och tro mig, 15 ml är inte mycket för att man ska jag ändå lägga på 10 naglar liksom. Men jag tycker iallafall att det är värt. Jag är inte sponsrad utan tänkte bara dela med mig :). Tryck på bilden för att ta dig till hemsidan!


 


Jag hade tänkt att göra mina naglar i slutet av veckan, men jag har inte så mycket inspiration eller motivation! Asså jag vet inte riktigt vad för design jag ska göra! Om ni har något förslag får ni gärna lämna det i kommentarsfältet ovan eller nedan.

Hoppas att du gillade detta inlägg! Vi ses redan imorgon! :D 



- - - - - - - - - - A L L M Ä N T


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yrla Montoya - 6 mars 2017 20:52

JAG HAR EN NY BLOGG! KLICKA HÄR FÖR ATT TA ER TILL DEN! nouw.com/yrlaklara ...

Av Yrla Montoya - 2 mars 2017 19:36

Så idag var den sista heldagen i Fjätervålen! ;((( imorgon så ska vi åka hem och det känns jättetråkigt! Men jag kände ändå att jag maxade allt idag och att jag verkligen hade det roligt här. Vi spenderade denna dag i Idre fjäll och inte vid fjäter...

Av Yrla Montoya - 1 mars 2017 17:19

Idag var andra dagen vi spenderade i Fjätervålen. Fast idag så var vi inte i fjätervåls berget (? om det heter så ?) utan vi var i idre fjäll! Det tar lite längre tid att ta sig dit, till fjätervålen tar det mindre än en minut eftersom vi bor så nä...

Av Yrla Montoya - 21 februari 2017 20:48

H Å R - - - - - - - - - - - - - Så igår klippte jag mig kort för första gången i mitt liv!!!!!! Det känns helt sjukt om jag ska vara ärlig, mitt hår räcker knappt till en hästsvans längre! Jag har alltid haft långt, platt hår med mittbena i hel...

Av Yrla Montoya - 17 februari 2017 20:55

Förlåt att jag inte varit aktiv på länge! Det har varit mycket i skolan och jag har inte hunnit göra inlägg, jag har inte heller haft någonting intressant att lägga upp om. Men en liten uppdatering om fransarna: jag tog bort dem för de började bli ...

       

                

Hej Hej!

 

Jag heter Yrla, är 13 år och är född och uppväxt i Sverige. Jag har en passion för naglar och tycker det är superkul! Endel kan tycka att jag är för ung för att ha naglar, men det är mitt liv inte ditt. Deal with it.

  

Några andra saker om mig...Jag hatar tråkiga människor så jag kommer inte vara sådär tråkig i mina inlägg just so ya know. Jag är vegetarian och också strängt emot djurtester! 🐰

 

Skulle du vara intresserad av ett samarbete/sponsring? Då kan du kontakta mig på:

Kontakt@yrlaklara.se

 

 ☁️☁️☁️☁️☁️☁️☁️☁️


INSTAGRAM
  
 
TUMBLR

                      

 

              

    

 

82 besvarade frågor

 

 

 

 

 

 

   

 

     

 

 

 

 












Ovido - Quiz & Flashcards