Yrla Montoya ~ ♡

Direktlänk till inlägg 11 januari 2017

♡ Rosa cut crease med glitter och eyeliner tutorial!

Av Yrla Montoya - 11 januari 2017 17:00

Jag hade tänkt börja blogga lite om smink också! Min tanke var att bara blogga om naglar, men eftersom att jag gillar smink precis lika mycket så tänkte jag varför inte blogga om det med! Så jag var inspirerad av Sarah Fritz som är en beauty vlogger på youtube att göra en rosa cut crease med glitter och eyeliner. Klicka >HÄR< för att ta er till hennes kanal. Nu kör vi!


Det första jag gjorde var att prima mina ögonlock och detta gjorde jag med min concealer från elf och mitt puder från nyx.


     


Efter det så tog jag min TheBalm "Voyage" pallette och blandade färgerna "Tervetuloa" och "Benvenuto" och med en fluffig borste (Sigmas E38) la jag de färgerna i min globlinje.


   


Sedan tog jag samma pallette och blandade de två rougen som man får som heter "Huan Ying" och "Dobrodosli" och la de i min globlinje också för att göra det ännu mer rosa. Jag använde mig utav sigmas e30.


   


Sedan tog jag min elf concealer och Face Stockholms borste nr #16 och gjorde kanten mellan ögonlocket och globlinjen mer skarp så att det blev en snygg cut crease. För att concealern skulle sitta på plats så satte jag den med mitt nyx puder igen.


     


Sedan tog jag Makeup Geeks ögonskugga i färgen Ice Queen och la den över hela ögonlocket och på mitt brynben med Face Stockholm nummer #11S borste


   




Sedan tog jag min bareminerals borste som heter "brow" och la glitter i en smallinje precis där den skarpa kanten var. Jag fäste glittret med hjälp av nyx matte finish setting spray. Glittret jag använde är från H&M och heter Catherine Wheel.


     



Sedan tog jag min Kat von D Ink liner i färgen trooper och gjorde en vanlig vingad eyeliner med den.


 


Fransarna jag använde är från House of Lashes och heter "Siren" JAg fäste de med hjälp av en pincett och DUO franslim clear.


     


När jag var klar med min bas så la jag glitter med samma teknik på den inre delen av ögat och färgen tervetuloa på min nedrefransrad. Jag la även mascara på mina nedre fransar.


Såhär blev det! Jag hoppas ni gillade det här inlägget och kommentera/gilla om ni vill ha fler smink relaterade inlägg här på min blogg.


 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yrla Montoya - 6 mars 2017 20:52

JAG HAR EN NY BLOGG! KLICKA HÄR FÖR ATT TA ER TILL DEN! nouw.com/yrlaklara ...

Av Yrla Montoya - 2 mars 2017 19:36

Så idag var den sista heldagen i Fjätervålen! ;((( imorgon så ska vi åka hem och det känns jättetråkigt! Men jag kände ändå att jag maxade allt idag och att jag verkligen hade det roligt här. Vi spenderade denna dag i Idre fjäll och inte vid fjäter...

Av Yrla Montoya - 1 mars 2017 17:19

Idag var andra dagen vi spenderade i Fjätervålen. Fast idag så var vi inte i fjätervåls berget (? om det heter så ?) utan vi var i idre fjäll! Det tar lite längre tid att ta sig dit, till fjätervålen tar det mindre än en minut eftersom vi bor så nä...

Av Yrla Montoya - 28 februari 2017 20:38

Idag så spenderade jag första dagen i Fjätervålen! Jag tänkte berätta lite om idag och gårdagen, samt lägga upp ett inlägg varje dag under de kommande 3 dagarna som jag spenderar här! Imorgon och i övermorgon ska vi vara i Idre, så då kommer jag sk...

Av Yrla Montoya - 21 februari 2017 20:48

H Å R - - - - - - - - - - - - - Så igår klippte jag mig kort för första gången i mitt liv!!!!!! Det känns helt sjukt om jag ska vara ärlig, mitt hår räcker knappt till en hästsvans längre! Jag har alltid haft långt, platt hår med mittbena i hel...

       

                

Hej Hej!

 

Jag heter Yrla, är 13 år och är född och uppväxt i Sverige. Jag har en passion för naglar och tycker det är superkul! Endel kan tycka att jag är för ung för att ha naglar, men det är mitt liv inte ditt. Deal with it.

  

Några andra saker om mig...Jag hatar tråkiga människor så jag kommer inte vara sådär tråkig i mina inlägg just so ya know. Jag är vegetarian och också strängt emot djurtester! 🐰

 

Skulle du vara intresserad av ett samarbete/sponsring? Då kan du kontakta mig på:

Kontakt@yrlaklara.se

 

 ☁️☁️☁️☁️☁️☁️☁️☁️


INSTAGRAM
  
 
TUMBLR

                      

 

              

    

 

82 besvarade frågor

 

 

 

 

 

 

   

 

     

 

 

 

 












Ovido - Quiz & Flashcards