Yrla Montoya ~ ♡

Direktlänk till inlägg 4 februari 2017

♡ Nude och glittriga marmornaglar med striping tape!

Av Yrla Montoya - 4 februari 2017 11:12

Igår kväll så gjorde jag mina naglar igen! Har ju inte haft naglar på några veckor eftersom att jag kände att jag ville låta mina naglar andas, men igår så kände jag mig riktigt pepp på naglar så jag gjorde mina första med riktig design och jag har nog aldrig varit såhär nöjd! Detta blev resultatet:


  

 


Så jag tänkte berätta hur jag gjorde! Jag är inte utbildad nagelteknolog så om du har några tips på hur jag kan förbättra mig så uppskattas det mycket! 


Det första jag gjorde var såklart att förbereda mina naturliga naglar, detta har jag gjort ett helt inlägg om faktiskt så om du vill ha en detaljerad genomgång om hur man förbereder sina naglar inför gele KLICKA HÄR


På pekfingret så ville jag att det skulle vara helglittrigt så efter jag primat alla naglar så la jag ett tunnt lager av 1-phase gele över mina pekfingernaglar. Sedan tog jag en fluffig borste och tryckte fast glittret ovanpå, därefter härdar jag i min UV-lampa i 120 sekunder. Anledningen till att jag lägger glittret innan min byggele är för att det inte ska bli en bucklig och texturerad yta på nageln och för att det blir lättare att fila till en jämn yta.


     


Efter jag gjort det på båda mina pekfingrar så lägger jag min byggele direkt ovanpå för att det inte ska flytta sig. Denna härdar jag också i min UV-lampa i 120 sekunder. Efter jag härdat så torkar jag av den kladdiga ytan med clean off solution och en pad. JUSTE jag kom på att jag har sagt heeelt fel! C-kurva är inte hur man ska fila ytan på gelen utan det heter Apex! Haha, det är precis sådant här jag inte har koll på.


       

På ringfingret så ville jag ha marmor så efter jag lagt primer så tog jag två lager av en vit gele för att få den helt täckande. Efter det så lägger jag byggele ovanpå. 


         


På alla naglar som skulle ha en nude bakgrund så la jag bara byggelen direkt. När jag hade lagt byggele på alla naglar så filade jag dem för att få en jämn yta och en fin apex. Ta din tid på detta steg eftersom att det kan synas väldigt tydligt om du har en ojämn yta när du lägger nagellack ovanpå. 


 

   


Jag la sedan 3-4 lager av H&Ms nagellack i färgen "Sunlit Snapdragon". Jag trodde att den skulle vara mer täckande men det var den inte så det var därför jag tog så många lager. När allt hade torkat helt så började jag med tummen. Jag köpte mallar så man kunde göra olika mönster osv för några dagar sedan så jag använde två raka bitar till att forma som en liten triangel som går från nagelbandet och nedåt. Det var ganska svårt att få det symmetriskt men jag lyckades tillslut. Sedan körde jag samma teknik med 1-phase och glittret. Jag tog bort tejpen innan jag härdade i UV-lampan. Sedan la jag 2 lager topplack över.


 

       


På långfingret så klippte jag av en bit silver striping tape och la den i mitten av nageln. Vid nagelbandet i början av tejpen så la jag en silver rhinestone med hjälp av nagellim.


   


Till ringfingret tog jag en tandpetare och gjorde lite random linjer och suddade sedan ut de med en borste. Jag tog sedan två bitar av min guld striping tape och la två linjer på tippen av nageln. Sedan la jag ett glansigt topplack.


   


På lillfingret så lämnade jag det tomt för jag kände att det blev lite för mycket om jag skulle göra en design på den nageln också.

Hoppas ni gillade det här inlägget! :)


 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yrla Montoya - 6 mars 2017 20:52

JAG HAR EN NY BLOGG! KLICKA HÄR FÖR ATT TA ER TILL DEN! nouw.com/yrlaklara ...

Av Yrla Montoya - 2 mars 2017 19:36

Så idag var den sista heldagen i Fjätervålen! ;((( imorgon så ska vi åka hem och det känns jättetråkigt! Men jag kände ändå att jag maxade allt idag och att jag verkligen hade det roligt här. Vi spenderade denna dag i Idre fjäll och inte vid fjäter...

Av Yrla Montoya - 1 mars 2017 17:19

Idag var andra dagen vi spenderade i Fjätervålen. Fast idag så var vi inte i fjätervåls berget (? om det heter så ?) utan vi var i idre fjäll! Det tar lite längre tid att ta sig dit, till fjätervålen tar det mindre än en minut eftersom vi bor så nä...

Av Yrla Montoya - 28 februari 2017 20:38

Idag så spenderade jag första dagen i Fjätervålen! Jag tänkte berätta lite om idag och gårdagen, samt lägga upp ett inlägg varje dag under de kommande 3 dagarna som jag spenderar här! Imorgon och i övermorgon ska vi vara i Idre, så då kommer jag sk...

Av Yrla Montoya - 21 februari 2017 20:48

H Å R - - - - - - - - - - - - - Så igår klippte jag mig kort för första gången i mitt liv!!!!!! Det känns helt sjukt om jag ska vara ärlig, mitt hår räcker knappt till en hästsvans längre! Jag har alltid haft långt, platt hår med mittbena i hel...

       

                

Hej Hej!

 

Jag heter Yrla, är 13 år och är född och uppväxt i Sverige. Jag har en passion för naglar och tycker det är superkul! Endel kan tycka att jag är för ung för att ha naglar, men det är mitt liv inte ditt. Deal with it.

  

Några andra saker om mig...Jag hatar tråkiga människor så jag kommer inte vara sådär tråkig i mina inlägg just so ya know. Jag är vegetarian och också strängt emot djurtester! 🐰

 

Skulle du vara intresserad av ett samarbete/sponsring? Då kan du kontakta mig på:

Kontakt@yrlaklara.se

 

 ☁️☁️☁️☁️☁️☁️☁️☁️


INSTAGRAM
  
 
TUMBLR

                      

 

              

    

 

82 besvarade frågor

 

 

 

 

 

 

   

 

     

 

 

 

 












Ovido - Quiz & Flashcards